Algemene Voorwaarden

Algemene Voorwaarden

 

Voorwaarden Boutique MoDo: tweedehands en nieuwe merkkleding

 

Opgesteld 1 september 2017

 

Contact

Overeenkomst

Levering & Levertermijn

Prijzen

Betaling & Betalingstermijn

Annuleren

Retourneren

Privacy

Kledinginbreng

Aansprakelijkheid

Service

Klachten

 

Contact:

 

Boutique MoDo is een winkel in Noordwijkerhout. Je kan ons bereiken per email of per post. Ons adres is: Boutique MoDo (hierna: Modo) | Zeestraat 2H | 2211XG |  info@boutique-modo.nl | Inschrijfnummer Kamer van Koophandel: 54033497 | BTW-gegevens: NL001977198B38

 

Overeenkomst

 

Er is sprake van een wettelijke overeenkomst als de koper in de fysieke winkel een artikel heeft gekocht of via een verkoopplatform zoals gemeld op de voorpagina en opdracht heeft gegeven aan Modo dit te leveren. Modo behoudt zich het recht voor de overeenkomst te ontbinden als de voorwaarden niet in acht worden genomen. Als klant heb je een herroepingsrecht - bedenktijd van 14 dagen. In grote uitzondering behoudt Modo ook het recht om de overeenkomst te ontbinden mocht het artikel uit de fysieke winkel gestolen zijn, zoekgeraakt zijn of op het zelfde moment van bestelling te zijn verkocht in Noordwijkerhout. 

 

Levering & Levertermijn

 

Modo zorgt voor een zo snel mogelijke levering van de bestelde artikelen na betaling, uiterlijk binnen 30 dagen (wettelijke bepaling). Artikelen worden verzonden via Postnl tegen het tarief van € 4,- boven € 50 wordt er standaard gratis verzonden. Voor Belgie wordt standaard € 12,50 gerekend voor porto. De bestelling kan ook op afspraak worden afgehaald in de winkel in Noordwijkerhout.

 

Prijzen

 

De door Modo gehanteerde prijzen voor de artikelen zijn inclusief BTW en exclusief porto. De prijzen op de verkoopplatforms zijn onder voorbehoud van fouten. De betaling dient binnen de betalingstermijn voldaan moet zijn, anders worden de artikelen zonder tegenbericht weer vrij gegeven voor andere kopers. (zie verder: Betalingstermijn)

 

Betalingen kunnen worden voldaan volgens de richtlijnen van elk afzonderlijk verkoopplatform. In de fysieke winkel kan men pinnen of contant afrekenen.

De betalingstermijn is 7 werkdagen. Hiervan kan worden afgeweken in overleg. Modo stuurt een herinneringsmail als er geen betaling is ontvangen. 7 dagen na bestelling en/of zonder reactie behoudt Modo zich het recht voor om zonder tegenbericht de overeenkomst te ontbinden en de artikelen weer beschikbaar te stellen in de winkel.

Afhalen: Kies je voor afhalen in onze winkel in Noordwijkerhout, dan verzoeken wij je een aanbetaling van € 5,- over te maken naar ons rekeningnummer NL32INGB0004898429 t.n.v. Boutique Modo onder vermelding van het door Modo genoemde kenmerk. Wij zullen contact met je opnemen om een afspraak te maken voor het ophalen van je bestelling. Wij zijn geopend van dinsdag t/m zaterdag. Afhalen kan enkel op onze openingstijden. Het restant van het bedrag kan contant of per pin worden voldaan. Is de bestelling minder dan € 5,-, wordt het resterende bedrag contant verrekend in de winkel.

 

Annuleren

 

Een bestelling kan zonder opgaaf van reden binnen 24 uur worden geannuleerd, geef dit aub per e-mail door. Dit heeft verder geen gevolgen voor opname in het klantenbestand en een volgende bestelling.

 

Retourneren

 

Het retourneren van tweedehands artikelen via de verkoopplatforms en in de fysieke winkel is niet mogelijk. Artikelen, die nieuw met origineel kaartje zijn,  kunnen binnen 14 dagen na ontvangst/aankoop worden geretourneerd. Na retourontvangst wordt het aankoopbedrag (exclusief portokosten) binnen 14 dagen teruggestort. Portokosten van geretourneerde artikelen zijn voor rekening van de klant. Voorwaarden om een artikel te retourneren:

 

Binnen 14 dagen in overleg met Modo via info@boutique-modo.nl

Artikelen dienen in originele staat te worden geretourneerd;

Labels of prijskaartjes mogen niet zijn verwijderd;

Portokosten van de retourzending zijn voor de koper;

Retourzending dient met track & trace verzonden te worden. Kan men geen t&t code overleggen wanneer het pakketje niet door Boutique MoDo is ontvangen, is het niet mogelijk het bedrag terug te storten;

Als er, ondanks zorgvuldigheid van onze kant, iets mankeert aan één of meerdere artikelen wordt in overleg gekeken voor een andere oplossing. Gebreken dienen binnen 7 dagen na ontvangst van de artikelen worden gemeld aan Modo (zie volgende kop). Het bedrag wordt binnen 14 dagen na ontvangst van de retourzending teruggestort op uw rekening.

 

 

De artikelen op de verkoopplatforms  zijn in zeer goede staat, mits specifiek anders vermeld. De prijzen zijn afhankelijk van het merk en de staat van het artikel. Tweedehands kleding kan sporen van wassen vertonen en is gedragen. De vermelding “Zgan of in nieuwstaat” houdt in dat het artikel geen of nauwelijks gebruikssporen heeft. Eventuele gebreken aan een artikel worden vermeld. Het kan gebeuren dat, ondanks zorgvuldigheid van onze kant, een artikel toch in mindere conditie is dan vermeld op de website. Neem dan aub contact op zodat gekeken kan worden naar een passende oplossing

 

Privacy

 

Door te bestellen geef je tegelijkertijd toestemming aan Modo zonodig je persoonsgegevens te gebruiken. Modo gebruikt je persoonsgegevens enkel voor het uitvoeren van je bestelling en worden verder niet opgeslagen.  Persoonlijke gegevens worden niet aan derden verstrekt zonder je toestemming en zullen vertrouwelijk behandeld worden. 

 

Kledinginbreng

 

Per 2017 maakt Modo gebruik van een vast aantal inbrenger en is het niet mogelijk om je als nieuwe inbrenger aan te melden. Het staat je uiteraard vrij om toch even te vragen in hoeverre dit voor het moment geldt en voor de kleding die je zelf aan te bieden hebt. Uitzonderingen worden gemaakt, maar zijn zeer zeldzaam. Je kan voor info mailen naar info@boutique-modo.nl

 

Aansprakelijkheid

 

Modo is niet aansprakelijk voor het zoekraken van poststukken. Modo is niet aansprakelijk voor enige schade of kosten als gevolg van het gebruik van elektronische betaalmiddelen en elektronische middelen voor communicatie met de website, daaronder begrepen – maar niet beperkt tot – schade als gevolg van niet-aflevering of vertraging bij de aflevering van elektronische berichten, onderschepping of manipulatie van elektronische berichten door derden of door programmatuur of apparatuur gebruikt voor elektronische communicatie en overbrenging van computervirussen.

 

Service

 

Modo streeft naar een goed service-level en handelt klachten op een zo goed mogelijke wijze af om tevreden klanten te behouden. Prijzen op de site zijn onder voorbehoud van fouten, indien er een fout in een prijs is gemaakt is Modo niet verplicht zich aan de prijs te houden, maar wordt de koper alsnog in de gelegenheid gesteld om het artikel tegen de correcte prijs te kopen.

 

Klachten

 

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@boutique-modo. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.